طراحی لوگو ورزشی

طراحی لوگو ورزشی

لوگو ورزشی

طراحی لوگو حرفه‌ای نیاز به المان ها و عناصر موثر در ساختار اصلی لوگو برای تاثیرگذاری روی مخاطبان دارد. هر سبکی از ژانرهای مختلف طراحی نشان‌واره دارای فن و شیوه‌های متفاوتی می‌باشد که هر طراح ماهر و خلاق باید با این قوانین کاملاً آشنا باشد. در این مقاله نحوه‌ی طراحی نشان‌واره ورزشی را آموزش می‌دهیم.

 

طراحی لوگو ورزشی

یک طراحی لوگو ورزشی موفق باید نماد یا تصویری بیش از رنگ یک باشگاه یا گروه را نمایش دهد. در لوگوهای ورزشی ضروری است که نوع نگرش تیم و هواداران آن تیم در نظر گرفته شوند. توجه داشته باشید که المان‌های یک لوگوی ورزشی مانند بسکتبال با یک لوگوی طراحی شده برای تیم شنا متفاوت است. ازاین‌پس نمادها و عناصر متناسب با هر رشته‌ی ورزشی را در طراحی لوگوی همان رشته به کار ببرید.

 

از فونت‌ها و رنگ‌های جذاب استفاده کنید

از رنگ‌هایی که پر انرژی هستند استفاده کنید مثلا رنگ قرمز حس شور ، هیجان ، تلاطم و رنگ زرد حس اعتمادبه‌نفس ، نیرو و جنبش را به مخاطبان انتقال می‌دهند ؛ رنگ مشکی نماینده قدرت ، تعالی و کنترل است و جزو محبوب‌ترین رنگ‌ها  در طراحی لوگوهای ورزشی قرار گرفته است.

از تصاویر جزئی در طراحی لوگو ورزشی کمتر استفاده کنید؛ زیرا لوگوهای ورزشی در سایزها و پس‌زمینه‌های مختلف قرار می گیرند. استفاده از جزئیات باعث ناخوانا شدن وغیرحرفه‌ای نشان دادن لوگومی‌شود.

تمام رشته‌های ورزشی طرفداران زیادی دارند. به همین علت باید شناخت کافی از رشته ورزشی و طرفداران آن داشته باشید.

یک لوگوی ورزشی خوب پیام خود را در یک نگاه به مخاطبان منتقل کند.

تحلیل لوگوهای ورزشی

لوگو نایک

در نگاه اول این لوگو برای مخاطبان  نماد تیک است؛ اما برخی از متخصصان طراحی لوگو بر این معتقدند که این لوگو برگرفته از بال مجمسه ی پیروزی در یونان است .اما با اندکی دقت در ساختار طراحی لوگوی ورزشی نیک می‌توان سرعت را در پیچ لوگومشاهده نمود که کاملاً با زمینه  ورزشی مطابقت دارد.

طراحی لوگو ورزشی

لوگو آدیداس

آدی داسلر، به دنبال نمادی بود که بتواند با ورزشکاران حرفه ای ارتباط خوبی بر قرار کند؛ بنابراین المانی شبیه بر سه خط را برای طرح لوگو برگزید و از آن برای معرفی کفش هایش استفاده کرد. از نظر او مهم ترین تعبیر این سه خط، القای حس سادگی بود؛ اما همین سادگی، لوگوی آدیداس را تبدیل به لوگویی منحصر به فرد کرد.هم اکنون در تمام جهان، مردم با دیدن هر سه خط کنار یکدیگر، برند آدیداس را به خاطر می آورند این لوگو با سه خط سادۀ خود به کیفیت، انعطاف پذیری و در اختیار داشتن بازار اشاره می کند. این سه خط در زاویه‌ای قرار دارند که با هم یک مثلث را تشکیل می‌دهند. این مثلث نماد یک کوه است که به‌نوبه خود نشان‌دهنده چالش‌هایی است که هر ورزشکار با آن‌ها روبرو است. همچنین طراحی سه خط، از نظر پزشکی بر روی توازن و تعادل ورزشکار موثر است.

طراحی لوگو ورزشی

لوگو پوما

پوما حیوانی كه هم در شب و هم در روز در حال تکاپو است.

برند پوما برای لباسها و کفشهای اسپرت ورزشی اش بسیار مشهور است که کیفیت بالا وطراحی حرفه ای و خاصی دارند.در واقع بنیانگذاراین شرکت همان برادران داسلر (تولید کننده کفش آدیداس) بودند که بعد از بالا گرفتن اختلاف ها تصمیم به جدایی و ایجاد یک برند مستقل و جدا می کنند. پوما اسپانسر تیم های ورزشی متعددی شده است و البته در جام جهانی ۱۹۹۸ هم حامی تیم ملی ایران و تامین کننده پوشاک آن ها شد.

ترجمه ی پوما به زبانهای مختلف دنیا یکی است و همچنین بهترین نام برای بیان سرعت و قدرت می باشد. پوما یکی از شکارچیان زبده حیات وحش به شمار می رود. پرش این حیوان تنها با یک جهش حداکثر به بالاتر از ۶ متر می رسد. ویژگیهای پوما حیوانی بود که ایده ی لوگوی برند «پوما» را بوجود آورد.

طراحی لوگو ورزشی

ویژگی لوگو ورزشی

یک لوگوی ورزشی باید چیزی بیش از رنگ خاص آن باشگاه یا تیم را به تصویر بکشد. در لوگوها باید نگرش ها واطلاعات باشگاه یا رشته ورزشی و گروه طرفداران درنظر گرفته شود.

طراحی لوگو ورزشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.