تیزر و کلیپ تبلیغاتی
بنیاد هر شغل و حرفه بهمنظور کسب درآمد تبلیغات است. تیزر و کلیپ تبلیغاتی یکی از انواع تبلیغات محیطی است. به این منظور بهکارگیری رسانه قوی و مناسب جهت انتقال محصول یا خدمات به مشتری امری مهم است. بین سه نوع تبلیغات (رسانهای، محیطی، چاپی) بسته به نوع محصول تأثیر بیشتری روی مخاطب میگذارد. کانون آگهی و ارتباطات پیشنهاد با ارائه ۶ خدمت مهم درزمینهٔ تبلیغات بهکارگیری این شیوه را به شما توصیه مینماید.
خدمات کانون آگهی و ارتباطات پیشنهاد
- ساخت تخصصی تیزرهای تلویزیونی و رادیویی و موشن گرافیک
- ساخت تیزر و کلیپ تبلیغاتی ویژه فضای مجازی
- بهرهگیری از تکنیکها و روشهای گوناگون طراحی و تولید تیزر و کلیپ برای برخورداری از بالاترین سطح اثربخشی
- سه مرحله اصلی پیشتولید، تولید و پستولید
- تهیه سناریو یا فیلمنامه، انتخاب بازیگران، فیلمبرداری، صداگذاری، تدوین و…
تیزر و کلیپ تبلیغاتی چیست؟
تیزر و کلیپ تبلیغاتی شیوه مناسبی برای ارائه آگهیهای تلویزیونی، رادیویی و چاپی هست. شاید شنیده باشید جذابیت تصویر بیشتر از متن و همچنین فیلم، بیشتر از عکس است. تیزر و کلیپ تبلیغاتی اصطلاحاً به رفتاری گفته میشود که با کامل نشان ندادن چیزی یا کامل نگفتن حرفی حس کنجکاوی را در افراد بیدار میکند برای مثال، در کلیپهای تبلیغاتی قبل از معرفی کالا علامت سؤال و کنجکاوی در ذهن شما ایجاد میشود. علامات سؤال این است آیا قرار است محصولی فروخته شود؟ آیا قرار است فیلمی معرفی شود؟ تبلیغکننده کیست؟ به این مرحله اصطلاحاً Teasing گفته میشود.
مهارت
حتماً میدانید برای ساخت تیزر و کلیپ تبلیغاتی هزینه و وقت زیادی صرف میشود؛ بنابراین لازمه این کار مهارت و دانش کافی برای ارائه آثار باکیفیت است. خوشبختانه گروه کانون آگهی ارتباطات با داشتن مهارت و تخصص کافی این خدمات را ارائه میدهد. برای مشاهده نمونه تیزرهای تبلیغاتی به قسمت کلیپ مجله مراجعه کنید.
مراحل ساخت تیزر و کلیپ تبلیغاتی
مراحل ساخت تیزر و کلیپ تبلیغاتی دارای سه مرحله اساسی است. این مراحل به ترتیب پیش از تولید، تولید و پس از تولید است.
فاکتورهای اساسی تبلیغات
استراتژی، نوآوری و اجرا سه زیربنای هر نوع تبلیغ به شما میرود. تیزر و کلیپ تبلیغاتی موفق ازنظر استراتژی کامل هستند. همانطور که در قسمت کلیپ مجله مشاهده میکنید این سه فاکتور در تمامی تیزرهای کانون تبلیغات پیشنهاد مشاهده میشود. مورد دیگر انتخاب قالب آگهی همچون انتخاب موسیقی یا لحن و سبک آگهی، بخشی از استراتژی خلاق است. مهمترین نکته در انتخاب این استراتژی انتخاب قالبی است که بتوان پیام آگهی را انتقال داد و با مخاطب ارتباط مؤثری برقرار کرد.
موارد استفاده تیزر و کلیپ تبلیغاتی
- پخش فیلمها در نمایشگاهها
- تبلیغات در شبکههای مجازی
- اجلاس و کنفرانس
- پخش در سالنهای انتظار و استراحت سازمان
- پخش در رسانههای تصویری عمومی و تخصصی بهمنظور تبلیغات
- استفاده از فیلمها بهعنوان کاتالوگهای الکترونیکی معرفی محصولات و خدمات سازمان
- تولید فیلم بهمنظور ارائه گزارش عملکرد سازمان
- پخش فیلم در مانیتورهای تبلیغاتی سطح شهرها
- استفاده در هتلها و تالارها
- استفاده در فیلمهای آموزشی