طراحی کاتالوگ تبلیغاتی در اصفهان

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی در اصفهان قوانینی دارد که با توجه به فضای رقابتی در دنیای کسب و کار و تبلیغات و بازاریابی باعث موفقیت در کسب و کار می‌شود، علاوه بر خاص بودن ایده طرح ، باید به سایر نکات کلیدی در طراحی توجه کرد، از جمله : جذابیت و خلاقیت طرح، محتوای موثر، هویت سازی، خلق پیام. بنابراین فروش قوی یک محصول به چگونگی طراحی گرافیکی کاتالوگ آن هم ،بستگی دارد تا بین صدها رقب خود موفق شوید.
کاتالوگ از طرف تولید کننده یا ارائه دهنده کالا و یا خدمات به مصرف کننده و یامشتری برای معرفی کلی کالا یا خدمات ارائه می شود. در این راهنما بیشتر به جنبه ی تجاری ،بازاریابی و جذب مخاطب توجه می شود (برعکس بروشور که بیشتر به جزئیات و اطلاعات فنی و نحوه استفاده می پردازد). کاتالوگ در تبلیغات اهمیت بسیار بالا و نقش مؤثری برای توسعه برند و افزایش فروش محصول دارد.

تاریخچه طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی نوعی از تبلیغات در عرصه تولید، تجارت و خدمات می باشد که می تواند در برقرار کردن ارتباط مستقیم و چگونگی انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب، نقش به سزایی داشته باشد.
از خلق و طراحی کاتالوگ درجهان تبلیغات مدت زیادی نمی گذرد در اواسط قرن بیستم انسان صنعتی با جامعه سرمایه داری آن زمان، لحظه ای توانست از طراحی کاتالوگ تبلیغاتی در اصفهان و طراحی بروشور تبلیغاتی به عنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده کند که دیگر ابزارها و فکرهای گذشته چون اطلاعیه ها و تراکت های تک رنگ و معرفی های حضوری و لفظی جوابگوی نیاز تولید کنندگان نبودند. به ناچار برای به وجود آوردن انگیزه، رقابت و معرفی بازار تولید و محصولات عرضه شده به بازار، اقدام به خلق شیوه نوینی از پدیده های گرافیک کردند تا «مخاطبان» بتوانند در فرصت مناسب و با شرح و تصاویری که در این وسیله تبلیغاتی درج شده بود با تولیدات و خدمات عرضه شده آن مرکز آشنا شوند. به وجود آمدن تنوع در تولیدات برای جامعه مصرفی و شکوفایی صنعت نو پای بعد از جنگ جهانی دوم، عرصه تبلیغات را چنان تحت تاثیر قرار داد که دیگر محصول تولید شده بدون تبلیغات وسیع، جایی در بازار آن زمان نداشت. به ناچار رفته رفته برای هدایت افکار وسیع جامعه باید چاره ای اندیشید تا با روش جدیدتری بتوان بازار موجود را از دست رقبا ربود و این امر مهم نیاز به نو آوری در عرصه گرافیک را باعث شد. طراحی کاتالوگ تبلیغاتی و ساخت آن وسیله خوبی بود تا مخاطبان بتوانند راغب به خواندن و دیدن تصاویر در جهت آشنایی بیشتر با محصولات تولید شده در وقت و زمان کمتری باشند.

کیفیت یا کمیت طراحی کاتالوگ تبلیغاتی در اصفهان

شناخت تولید چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی، معرفی شاخه های مختلف تولید، معرفی ساختار و مشخصات فنی از طریق متن نوشتاری، ارتباط تصویری مخاطب با محصولات و یا خدمات ارائه شده و… همه و همه از عملکردهای سنجیده کاتالوگ بود. در اوایل تنظیم ، خلق و طراحی کاتالوگ تبلیغاتی شکل آن به صورت یک برگه پشت و رو بود که بیشتر به تراکت شبیه بود ولی روی جلد آن حال و هوای پوستر داشت. در اوایل سال های ۱۹۷۰ میلادی ابعاد آن به صورت استاندارد ۳۰×۲۱ در کشور فرانسه تعریف شد. طبق این تعریف طراحی کاتالوگ تبلیغاتی معمولاً از دو برگ بیشتر هستند و علاوه بر بیان تصویری از متون نوشتاری جهت معرفی و جذب و هدایت مخاطبین استفاده می شود. مهمترین دلیل برای استفاده از کاتالوگ همانا قادر ساختن افراد جامعه برای شناخت تولیدات و خدمات «بدون نیاز به واسطه» و رویت محصولات و مطالعه آن در «فرصت مناسب» به جهت قابل «حمل و نقل» بودن و همچنین جایگزینی مناسب برای پوستر و دیگر موارد تبلیغاتی است.

بهره مندی از تخفیف

ویژگی یک کاتالوگ خوب

۱٫ خلاصه ای از معرفی محصول و عملکرد کارخانه تولیدی و شناساندن فعالیت های آن در شروع مباحث کاتالوگ قرار میگیرد.
۲٫ قابل حمل بودن و مطالعه آن در زمان فراغت.
۳٫ خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط و توضیح بیش از حد درمورد، موضوعات نوشته شده در کاتالوگ.
۴٫ معرفی بیشتر در خصوص جدیدترین و بهترین ساخته ها و خدمات.
۵٫ ارتباط برقرار کردن بدون واسطه با مخاطب.
۶٫ ترکیب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطب . وجود تصاویر و متون نوشتاری در کاتالوگ میزان تصمیم گیری و انتخاب صحیح را برای مخاطب سهل و آسان می کند و اوست که با دیدن و خواندن موارد فوق به زمان انتخاب و تصمیم خود سرعت می بخشد.
۷٫ با توجه به فرصت مناسب مخاطب جهت مطالعه کاتالوگ، انتخاب دقیق و سنجیده را برای مخاطب مهیا می کند.
۸٫ طراحی کاتالوگ تبلیغاتی به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده تر عمل می کند.
۹٫ارائه اطلاعات و راهنمایی صحیح مخاطبان با استفاده از درج مشخصات فنی – خدمات ارایه شده – قابلیت های خاص و وجه تمایز آن نسبت به تولیدات متشابه، چه در تولیدات گذشته کارخانه و یا آنچه در بازار فعلی موجود می با شد.
۱۰٫ کاتالوگ دید مقایسه ای به وجود می آورد. بدین صورت که مخاطب و یا مخاطبین از بین چند محصول معرفی شده به جهت مدل – کیفیت – کاربری – استحکام و از همه مهم تر هزینه برنامه ریزی شده ،هر کدام را که با شرایطشان سازگار است انتخاب و خریداری کند.

هدف از طراحی کاتالوگ تبلیغاتی در اصفهان

دادن آگاهی های لازم و ضروری به مخاطب، که ضمن معرفی کالا و خدمات، نقش و هدف تبلیغ هم دارد که باعث تصمیم گیری می شود.
اثر تبلیغاتی و تاثیر کاتالوگ و بروشور بسیار است و در انتخاب و تغییر سلیقه مخاطب نقش بسیار دارد.
کاتالوگ ها حاوی اطلاعاتی از قبیل اندازه، رنگ، وزن، قیمت، شیوه نگهداری و ویژگی های مورد نیاز مخاطبان است و جواب سوالهای مخاطبان را می دهد.

اندازه و فرمت کاتالوگ تبلیغاتی

به محصولات خود فضای لازم را بدهید؛ زمان طراحی کاتالوگ تبلیغاتی در اصفهان باید آن را به اندازه‌ای بزرگ طراحی کنید که برای نشان دادن تمام محصولات‌ موجود و جلب کردن توجه به مهم‌ترین محصولات یا خدمات کافی باشد. حتما تعداد صفحات، فرمت بروشور و احساسی را که در مشتری ایجاد می‌کند، در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر در جایگاه ویژه بازاری مثل ساعت سفارشی یا عکاسی هنری هستید، شاید به یک بروشور خشک و رسمی نیاز داشته باشید که در هر صفحه از آن آیتم‌های اندکی وجود داشته باشند که بتواند کیفیت و یگانگی کار شما را نشان دهد.
علاوه بر آن، این نوع از مخاطب احتمالا به کیفیت بالای کاغذ، کیفیت تصاویر و وضوح رنگ‌ها نیز توجه خواهد کرد. باید برای مشتری تعلیق ایجاد کنید تا وارد جزئیات محصول شود و «قصه‌ی» کار شما را بشناسد.