هدایای تبلیغاتی

  تأثیر هدایای تبلیغاتی در برندسازی

در دنیای کسب و کار، برندسازی یا همان برندینگ یک مسئله بسیار مهم در میزان فروش و درآمد است. بازاریابی در دنیای امروز یک نیاز ضروری برای رشد کسب و کارهای نو ظهور می‌باشد. اغلب شرکت‌هایی که به‌تازگی وارد دنیای تجارت شده‌اند از این نوع تبلیغات استفاده می‌کنند. شما با برندسازی خود را از رقبا جدا ویک هویت مستقل به خود می‌بخشید. برند شما همان هویت شماست. برندسازی قوانین ساده‌ای دارد اما این قوانین ساده نمی‌تواند به تنهایی راهگشا باشند. استفاده از هدایای تبلیغاتی دو مزیت مخصوص به خود را دارا می‌باشد. این هدایا هم برای مشتریان شیرین می‌باشند و هم برای شرکت تبلیغ کننده ارزان هستند.

-در این مقاله تاثیر هدایای تبلیغاتی در برندسازی را مطرح میکنیم.

تبلیغات زیاد با هزینه کم

یکی از بهترین انواع تبلیغات برای واحدهای تجاری هدایای تبلیغاتی می‌باشد که یک راه مناسب برای تبلیغات انبوه می‌باشد. این تبلیغات می‌توانند به‌سرعت در بازار توزیع شود و معرف برند و محصول شرکت‌ شما شود. معمولا شرکت‌های تبلیغاتی مختلفی برای تولید این محصولات تبلیغی وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از کاتالوگ‌های تبلیغاتی و مشورت با یک طراح حرفه ای یک یا چند محصولی که مناسب شرکت شماست را انتخاب کنید و تبلیغ محصول خود را بر روی این هدایا حک کنید.

نمونه هدایای تبلیغاتی

اگر در نمایشگاه‌ها شرکت کرده‌ باشید و یا مشتری دائم یکی از کسب و کارها باشید احتمالا هدایایی نظیر خودکار، فلش، کیف مدارک و کیف کارت، پازل، زیر لیوانی و مواردی از این دست گرفته باشید. این‌ها همان هدایای تبلیغاتی هستند. صاحبان کسب و کارها معمولا از این هدایا برای جلب اعتماد مشتریان خود و جذب مشتریان وفادار استفاده می‌کنند.

 

تاثیر فلش تبلیغاتی در برند سازی

فلش تبلیغاتی دقیقا مثل همان فلش‌های معمولی خودمان است ولی تبلیغات یا رنگ سازمانی شرکت روی فلش حک شده است، اگر یک نفر به شما یک فلش مموری هدیه بدهد طبیعی است که خوشحال میشوید. مکانیزم تاثیر هدایای تبلیغاتی دقیقا مشابه برندینگ است. هر کسب و کار با دادن هدایای تبلیغاتی در حقیقت یک شخصیت در ذهن مشتریان خود می‌سازد و هدف برندینگ همین است.

بسیاری از کسب و کارها تمام تلاش خود را میکنند تا با مخاطبان خود رابطه عاطفی برقرار کنند و مشتریان خود را خشنود سازند. یکی از نکات مهم برندسازی این است که مشتریان امروزی بیشتر به دنبال جنبه‌های شخصی یک برند یا کسب و کار هستند و هر کس بتواند ارتباط خوب و تاثیر گذاری با مخاطبان داشته باشد برنده است. با این حال ابزاری نظیر فلش مموری یا هدایای تبلیغاتی دیگری می‌تواند تا حد زیادی این فرایند را تسریع بخشد و یا حتی شروع کننده و یا بهبود‌دهنده‌ی این ارتباطات باشد.

 

تاثیرماگ تبلیغاتی در برندسازی

بعضی وقت‌ها شما در دنیای برندینگ نیاز دارید تا افراد و بازار کار جدیدی را کشف کنید. ماگ تبلیغاتی می‌تواند یک محرک خوب در زمینه تبلیغات برندینگ باشد.

لیوان یا ماگ معمولا برای آب یا چای یا آب میوه خوردن به کار می‌رود و معمولا وقتی اینکار را انجام می‌دهیم افرادی در کنار ما هستند. ماگ تبلیغاتی می‌تواند نشان دهنده نام برند در میهمانی ها یا جمع های خودمانی باشد. در جمع‌های خودمانی معمولا هر سوالی پرسیده می‌شود مثلا: «ماگت رو از کجا گرفتی؟» و این گونه سوال و جواب دادن به آن‌ در جمع‌ همان گسترش نام برند است. اینجاست که تاثیر هدایای تبلیغاتی در برندسازی را مشاهده میکنیم.

البته هر چه خلاقیت شما در این زمینه بیشتر باشد امکان ایجاد چنین گفتگو‌هایی بیشتر است. باید طرح روی ماگ، را به نحوی انتخاب کنید و به مشتری خود هدیه بدهید که بتواند توجه مخاطب را در کسری از ثانیه جلب کند.

 

معرفی برند با ساعت دیواری تبلیغاتی

اگر نگاهی به اطرافتان بیندازید متوجه هدایای تبلیغاتی برندها می‌شوید، معمولاً جاسوئیچی‌های آرم بنز یا دستبند‌هایی که آرم اپل دارند و…

مطمئناً قسمتی از کار برای تبلیغات است اما نکته مهم اینکه یک برند هر چه بیشتر دیده شود بیشتر شناخته می‌شود و برندسازی آن بهتر و سریع‌تر انجام می‌گیرد. ساعت دیواری تبلیغاتی می‌تواند تأثیر هدایای تبلیغاتی دربرند سازی را در خانه‌ها ایفا کند. برند شما مانند یک بیلبورد روی دیوار خانه‌هاست، اما این بیلبورد ارزشمند است.

ارزش‌آفرینی در برندینگ یک مسئله بسیار مهم است. هر چه بیشتر، سودمند‌تر عمل کنید بیشتر دیده می‌شوید و هویتی که از برند شما در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد پویاتر و متعهد‌تر است. یک مثال جالب در مورد برندسازی ادیسون است، درصد نسبتاً زیادی از مردم، او را مخترع برق می‌دانند درحالی‌که او چنین کاری نکرده اما فعالیت‌ها و ارزش‌آفرینی‌های او باعث شده مردم چنین انتظاری از او داشته باشند.

 

هدایای خاص

این هدایا بیشتر به دلیل فرم استفاده و شکل ظاهری آن‌ها، خاص محسوب می‌شوند مثل مچ‌بند، گلدان و صدها هدیه‌ی دیگر. در کل هر چیزی که به نظر برای مشتری شما جذاب و خاص است جزو هدایای تبلیغاتی خاص محسوب می‌شود.

این خاص بودن تأثیر هدایای تبلیغاتی در برندسازی را کاملاً مشخص می‌کند. در حقیقت هر برندی دوست دارد خاص باشد و با این کار خود را از بقیه جدا می‌کند. این‌یک استراتژی نیست، بلکه یک اصل است. همه‌ی کسب‌وکارها در طراحی لوگو، طراحی سایت، بسته‌بندی و تمام موارد مربوط به برندینگ، دوست دارند خاص باشند و تا زمانی که خاص نباشند دیده نمی‌شوند. با ارائه هدایای خاص بخش بزرگی از این اصل اساسی را می‌توانید پیاده کنید و جالب‌تر این است که این کار اصلاً برای مشتری و مخاطبان شما آزاردهنده نیست بلکه از این سبک برندینگ شما لذت خواهند برد.

 

نتیجه

تصمیم با شماست که اگر صاحب کسب‌وکار هستید و فکر می‌کنید روش‌های برندینگ شما چندان جوابگو نبوده می‌توانید تأثیر هدایای تبلیغاتی در برندسازی را هم امتحان کنید. در ضمن نیازی نیست که حتماً یک هدیه مشخص را انتخاب کنید، شما می‌توانید هدایای تبلیغاتی متنوع را برای افراد متنوع انتخاب کنید و از تأثیر هدایای تبلیغاتی در برندسازی استفاده کنید. می‌توانید همزمان هم ساعت و هم فلش و ماگ و یا هدایای تبلیغاتی دیگری را تهیه‌ کنید و هم ارزش‌ بیافرینید، هم با مشتری‌ها و مخاطبان خود یک رابطه‌ی ماندگار بسازید و هم دامنه‌ی دیده شدن خود را افزایش دهید و اگر بتوانید در راهی درست و منطقی و خلاقانه را به کار بگیرد مطمئناً تأثیر هدایای تبلیغاتی در برندسازی و رونق کسب‌وکار مشاهده می‌نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.