طراحی لوگو به یادماندنی

طراحی لوگو به یادماندنی چه تاثیری روی تجارت دارد؟

طراحی لوگو ی بیاد ماندنی

کارایی طراحی لوگو به یادماندنی بسیار مشخص و واضح است. خصوصا این که بر عموم جامعه متخصص در زمینه برندینگ و مدیران برندسازی پرواضح است که بر ارزش برند تاثیر مستقیم دارد. این امریست جدای از خط تولید و کیفیت محصولات!

تاثیر طراحی لوگو به یادماندنی روی تجارت جهانی

طراحی لوگو در سالهای تازه توجه افراد محقق در این پهنه را به خود جلب نموده و هنوز برای عامه ملت چندان قابل درک نیست. این امور باعث شده اند تا قوانین جنگ تجارت در جهان دستخوش تغییر گردد. چون ازیک‌ سو، موضوع کیفیت محصول یا خدمات یک مسئله کاملاً حیاتی در مقابل بیننده برند می باشد، به نحوی که مشتریان هرگز کیفیت کم یک محصول را طاقت نمی آورند ودسترسی به محصولی باکیفیت پسندیده همگان است. برای همگان این یک موضوع به شدت مهم محسوب می شود. در میان بیشتر برندهای پرفروش جهان، کمپانی های عظیمی وجود دارند که به این اندیشه رسیده‌اند: می بایست در عوض تمرکز بیش از حد بر سوژه ارائه کالا، باید بر فروش برند خویش متمرکز شوند! صحیح ترین کار پی بردن به مظهر هر برند یعنی لوگو است. در این صورت سوژه طراحی یک لوگو ی بیاد ماندنی بیش از قبل در نظر ما پر رنگ می شود.

نمونه های طراحی لوگو بیاد ماندنی

بعنوان نمونه طراحی لوگو به یادماندنی شما برای خرید یک دستگاه الکترونیکی با کاربرد مشخص وارد یک فروشگاه میشوید و تمام موارد موجود را بدقت بررسی می نمایید، چه از لحاظ کاربری و چه از حیث کیفیت، ملاحظه می کنید تقریبا همگی این دستگاهها که تولید یک سال هستند از یک گونه فناوری نیز بهره جسته و در امکانات و سایر موضوعات قابل رسیدگی نهایتا تا ده درصد با یکدیگر تفاوت دارند، شما را نمی دانم ولی معمولا کسانی که کالایی را خریداری می کنند که برند و لوگوی آنرا می شناسند (حتی اگر این کالا، از لحاظ موارد قابل سنجش رتبه کمتری کسب نموده باشد). احتمالا با این نمونه بیش از گذشته در خصوص مساله طراحی لوگو و بخصوص طراحی یک لوگو ی بیاد ماندنی برای برند خود جدی خواهید بود.

قدرت طراحی لوگو به یادماندنی

در اینجا توجه شما به موضوع جالبی جلب می کنیم: طی بررسی های به عمل آمده، امروزه در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، هفتاد و پنج درصد کسب و کارها در شاخه خدماتی، بیست و پنج درصد صنعتی و کمتر از پنج درصد در پهنه کشاورزی پرکار هستند. انگیزه ذکر این نکته این است که عنوان نماییم در تجارت امروز، کمپانی ها سایر خیلی خود را درگیر فرآوری نمی کنند. چون آن ها در جهانی تجارت می کنند که نزدیک هر کالایی به سرعت هر چه اغلب در برگزیدن آنها قرار می گیرد و این مساله یعنی:افزایش تعداد برندها و نتیجتا انتخاب های مشتری در بازار مساویست با کاهش عمر و تاریخ مصرف یک نام بازرگانی! این یعنی هرچه طراحی لوگو به یادماندنی قویتر و ماندگارتر باشد، برند نیز مانا تر و فروش برند بیشتر خواهد بود.

چالش بزرگ در اقتصاد امروز

طراحی لوگو قوی یک چالش بسیار بزرگ در بازار بازرگانی این روزها محسوب و جهت عبور از این بحران کبیر، لازم است که برندهای بزرگتر، تمرکز خود را از فرآوری به سمت فروش سوق داده و به جای تمرکز براین سوژه که فرآوری کننده های مطرحی باشند (که صد البته جستار کیفیت هنوز هم در صدر قرار خواهد داشت) به این سمت گرایش پیدا کنند که برندسازان خوشنامی باشند.

چالش اصلی: بیاد ماندنی بودن طراحی لوگو به یادماندنی!

در حیطه برندینگ و برندسازی، بحران همیشگی معمولا این بوده است: ماندگاری برند!

ماندگاری برند، نه اینکه از طریق تبلیغات نتوان به آن دست یابید، اما شکل صحیح تر اینست که بگوییم: تبلیغات همواره، قدرتمند و هدفمند شرط لازم برای مادگاری هست ولی شرط کافی خیر. تبلیغات می تواند از برند حمایت مناسبی بعمل آورد، اما تبلیغات (مخصوصا از نوع افسار گسیخته اش) هرگز نمی تواند یک برند خلق کند، البته هدف ما از برند در اینجا و همواره، یک برند در حالت آرمانی آن می باشد.

در درستی تبلیغات، با ایجاد یک موج از آگاهی رسانی های مهندسی شده، منجر به افزایش آگاهانیدن جامعه نسبت به برندمی گردد.

نکته آموزشی مقاله

نکته کلیدی این مقاله طراحی لوگو به یادماندنی این است که برندها برای بدل شدن به اسم های تجاری مطرح، همهنگام که باید محصول و خدمات باکیفیتی به مشتری خویش ارائه کنند، بیچارگی است که ازبحث کیفیت نیز پا را فراتر گذاشته و نگاهی موشکافانه تر به جایگاه اصلی خویش در میان رقبا و بازار خویش داشته باشند.

طراحی یک لوگو ی بیاد ماندنی

در تجارت امروز، چشم وهم چشمی اصلی دیگر در فناوری خطوط تولید و کوچه پس کوچه های بازارها نیست، بلکه میدان نبرد در میانی ذهن مشتریان است. امروزه هدف برندها، دیگر جنگ تولید و کالا نمی باشد، بلکه نبرد میان برند ها، بهره بازار و سهمیست که هر برند در ذهن مخاطبان خویش دارد. این یعنی سرمایه راستین هر برند!

برای دستیابی به بیشینه فروش، تولیدکنندگان و شرکت ها باید این حقیقت را فهمید و بجای تمرکز بر ارزش های کاربری کالاها، تمرکز تیم مدیریتی خویش را روی عملکردهای ذهنی محصولات و خدمات خویش معطوف سازند. این یعنی برندها از آنگونه با طراحی یک لوگو ی بیاد ماندنی به تقویت ذهنیتی بپردازند که مخاطبان و عموم جامعه متعلق به اسم بازرگانی خواهند داشت که نتیجتا بتوانند دستاوردهای بازاری شایان توجهی برای محصولات خود به ارمغان بیاورند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.